مراقبت های بعد از واژینوپلاستی یا تنگ کردن واژن

عمل زیبایی واژن که جهت تنگ کردن واژن انجام می شود می تواند با جراحی و یا لیزر انجام شود. در صورتی که عمل تنگ کردن واژن با لیزر انجام شود مراقبت خاصی بعد از آن وجود ندارد، ولی فقط بهتر است تا 3 روز از نزدیکی پرهیز شود و فعالیت‌های ورزشی سنگین نیز تا ۲ الی ۳ روز بعد از لیزر انجام نشود.

برای تنگ کردن واژن با جراحی مراقبت های زیر لازم است.

چون خونرسانی دستگاه تناسلی و لایه های مخاطی واژن بسیار خوب است، بهبود سریعتر از جراحی های دیگر نقاط بدن اتفاق می افتد بهمین دلیل تمامی جراحی های زیبایی دستگاه تناسلی دوره نقاهت کوتاه تری نسبت به جراحی های دیگر نقاط بدن دارد.

پس از انجام واژینوپلاستی در صورت نبود مشکل خاصی فرد ترخیص می‌شود، از ۲۴ ساعت بعد از عمل فرد می‌تواند فعالیت های روزمره خود را شروع کند.

• بخیه ها قابل جذب هستند و نیازی به کشیدن بعد از ترمیم ندارد ولی باید محل بخیه ها تمیز و خشک نگه داشته شود.
  • بهتر است محل بخیه ها را با آب و صابون یا سرم شستشو شستشو دهید و سپس خشک کنید.
  • آنتی بیوتیک های تجویزی را حتماً سرساعت مصرف کنید تا دچار عفونت نشوید.
  • در صورت درد از مسکن می توانید استفاده کنید.
  • از رابطه جنسی بعد از واژینوپلاستی باید یک و نیم تا دوماه پرهیز کنید.
  • از تامپون ها استفاده نکنید.
  • از لگن آب گرم و یا وان حمام و استخر تا بهبودی کامل و اجازه پزشکتان استفاده نکنید.
  • از انجام فعالیت های سنگین و ورزش تا دوماه پرهیز کنید و از هر حرکتی که سبب فشار به ناحیه واژن می شود پرهیز نمایید.
  • از مصرف مواد غذایی که سبب یبوست می شوند خودداری کنید.
  • بعد از یک هفته از عمل ممکن است خارش کمی احساس کنید که نشانه بهبود زخم است و نگرانی ندارد.
  • در صورت خونریزی زیاد بعد عمل و یا درد و تورم شدید ناحیه عمل، حتماً با پزشکتان مشورت کنید.

دوره نقاهت بعد از عمل واژینوپلاستی

بر اساس روش مورد استفاده جهت تنگ کردن واژن طول دوره نقاهت نیز متفاوت است، اگر لیزر جهت تنگ کردن واژن استفاده شود درد و سوزش بعد از لیزر وجود ندارد و دوره نقاهت ندارد اگر از جراحی جهت تنگ کردن واژن استفاده شده دوره نقاهت ۲۴ ساعت تا ۳ روز می باشد. فعالیت های روزمره از ۲۴ ساعت بعد عمل از سر گرفته می شود ولی تا دو ماه از نزدیکی باید پرهیز شود.

3.9/5 - (55 امتیاز)