خونریزی بعد از عمل لابیاپلاستی

مراقبت های بعد عمل لابیاپلاستی

لابیاپلاستی یکی از اعمال جراحی رایج زیبایی زنان است این ناحیه رگ ها و عروق بسیار زیادی دارد و به اصطلاح خونرسانی به این ناحیه بسیار بالا است در نتیجه خونریزی بعد عمل لابیاپلاستی مهم است.

چگونه می توان خونریزی را در حین و بعد از لابیاپلاستی کنترل کرد؟

میتوان در حین لابیاپلاستی از لیزر واژینال برای برش دادن استفاده کرد که خود می تواند برش و هموستاز را با هم انجام دهد و احتمال خونریزی در حین عمل کاهش می یابد.

همچنین می‌توان فاکتورهای انعقادی را قبل از عمل چه کرد تا احتمال کمبود فاکتور های انعقادی در فرد مطرح نباشد که بعد از عمل لابیاپلاستی دچار خونریزی شویم.

علل خونریزی بعد از لابیاپلاستی چیست

مهمترین علت خونریزی بعد از لابیاپلاستی صدمه وارد شدن به بخیه ها است.

1) گاهی ممکن است رگی در هنگام بخیه زدن از چشم پزشک دور بماند و همان بعدا دچار خونریزی شود.

2) گاها به دلیل نشستن های طولانی مدت و فشار وارد کردن به بخیه ها می تواند بخیه ها باز شده و دچار خونریزی شوید.

3) گاها با برداشتن جسم سنگین و فشار آمدن به بخیه ها بخیه باز شده و سبب خونریزی میشود.

4) ورزش سنگین بعد از لابیاپلاستی می‌تواند با فشار وارد کردن به زخم باعث خونریزی شود.

5) فشار وارد کردن به زخم بر اثر فشار آب، شستشوی محکم و رابطه جنسی می تواند سبب خونریزی شود.

6) عفونت در ناحیه زخم می تواند سبب باز شدن زخم و خونریزی شود. حتماً بعد از عمل لابیاپلاستی آنتی بیوتیک خوراکی که پزشکتان تجویز می‌کند را با دقت و سروقت مصرف نمایید و همچنین نکات بهداشتی را رعایت کنید تا از عفونت زخم و خونریزی از زخم جلوگیری شود.

7) از پوشیدن لباس های تنگ که روی ناحیه زخم فشار وارد می کند پرهیز کنید.

8) یبوست نیز سبب فشار روی زخم و گاهاً خونریزی از زخم می شود.

درمان خونریزی بعد عمل لابیاپلاستی چیست

در صورت خونریزی بعد عمل لابیاپلاستی حتماً با پزشک خود تماس بگیرید اگر خونریزی در حد کم و به صورت خونابه است مشکلی ندارد ولی باز هم پزشک خود را در جریان قرار دهید و با او مشورت کنید.

بسیاری از کسانی که لابیاپلاستی کرده اند و دچار خونریزی شده اند به ما مراجعه می‌کنند، باید گفت که پزشک معالج شما بهترین کسی است که می تواند مشکل شما را پیگیری کند حتی اگر خونریزی بعد از لابیاپلاستی شما به علت سهل انگاری از جانب شما بوده باشد باز هم باید با پزشک خودتان مشورت کنید و توسط ایشان ویزیت شوید.

3.7/5 - (8 امتیاز)