دکتر شیوا مدنی حسینی | جراح زیبایی زنان | جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی

واژینوپلاستی ( تنگ کردن کانال واژن با جراحی )

واژینوپلاستی ( تنگ کردن کانال واژن با جراحی )

عمل جراحی زیبایی زنان

واژینوپلاستی یکی از جراحی های زیبایی واژن است که به منظور زیبایی و جوانسازی و رفع گشادی کانال واژن صورت می‌گیرد. به کمک این جراحی دیواره و عضلات واژن که تو تونیسیته و خاصیت الاستیسیته خود را از دست دادند و شل تر شده اند، سفت تر و تنگ تر می شوند و استحکام بیشتری پیدا خواهند کرد و در نتیجه هم فرد و هم شریک جنسی او احساس بهتری از رابطه جنسی خواهند داشت.

در طی زایمان طبیعی، واژن و بافت عضلانی اطراف آن دچار کشیدگی شدید شده و این کشیدگی و افزایش قطر واژن بعد از زایمان به اندازه قبل از بارداری بر نمی‌گردد و به اصطلاح واژن گشاد تر و شل تر می شود و به طور کلی هرچه دفعات زایمان بیشتر باشد افتادگی و افزایش قطر واژن بیشتر می‌شود.

اکثر خانم ها بعد از زایمان از کاهش رضایت جنسی خود و همسر خود در مقاربت شکایت دارد که با واژینوپلاستی و تنگ کردن واژن با جراحی می توان عضلات اضافه واژن را برداشت و در نتیجه واژن سفت تر و تنگ تر خواهد شد و قدرت و کنترل عضلات واژن تقویت خواهد شد و حساسیت و لذت جنسی در رابطه جنسی برای فرد و شریک جنسی او افزایش خواهد یافت.

همچنین در افرادی که چاقی و لاغری های متعدد داشته اند عضلات واژن دچار شل شدگی می‌شود و به اصطلاح واژن گشاد تر می گردد و در نتیجه عدم رضایت خود و همسرشان از رابطه زناشویی را به همراه خواهد داشت که با تنگ کردن واژن یا واژینوپلاستی می توان رسیدن به ارگاسم یا اوج لذت جنسی را در این افراد تقویت کرد.

همچنین در افرادی که رابطه جنسی مکرر داشته اند نیز شلی و افزایش قطر واژن اتفاق می‌افتد که این افراد نیز از واژینوپلاستی جهت تقویت بیشتر رابطه جنسی خود سود می‌برند.

همچنین باز بودن دهانه واژن و گشادی واژن میتواند سبب عفونت های مکرر واژن در این خانم‌ها شود که با واژینوپلاستی می‌توان سبب کاهش مکرر عفونت های واژینال در این افراد شد.

در کل جراحی واژینوپلاستی در افرادی که در رسیدن به ارگاسم یا اوج لذت جنسی دچار اختلال هستند و یا از عفونت های مکرر واژن به دلیل باز بودن دهانه واژن رنج می برند می تواند بسیار مفید باشد.

 

جراحی واژینوپلاستی روش جراحی است که یک تا دو ساعت طول می‌کشد و توصیه میشود فرد حتما جهت جراحی به یک متخصص زنان مراجعه کند. در این جراحی برای تنگ کردن داخلی واژن ، جراح برش هایی در واژن و اطراف واژن ایجاد می‌کند و بعد از برداشتن بافت اضافی، عضلات را به هم بخیه می کند در این عمل ۲-۳ سانتیمتر ابتدای واژن نیز که پرینورافی گویند، تنگ می‌شود.
این عمل با بیهوشی یا بیحسی نخاعی در اتاق عمل قابل انجام است.

 

مراقبت های بعد از جراحی واژینوپلاستی

۱- بهداشت ناحیه عمل را رعایت کنید.

۲- در صورت تورم و سوزش ناحیه عمل، می توان از کیسه یخ در محل عمل استفاده کرد.

۳- بعد عمل از پوشیدن لباس های تنگ باید خودداری کرد.

۴- بیمار سه روز بعد از جراحی می‌تواند فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرد.

۵- ۶ تا ۸ هفته بعد عمل نباید رابطه جنسی داشته باشد.

۶- از استحمام در وان و استخر تا ۶ هفته باید اجتناب کرد.

۷ – از ورزش های سنگین، دوچرخه سواری و موتورسواری تا ۶ هفته باید اجتناب کرد.

امروزه واژینوپلاستی نیز مانند سایر جراحی های زیبایی زنان می‌تواند با کمک لیزر واژینال صورت گیرد.

مزیت‌های استفاده از لیزر در واژینوپلاستی

۱- دوره نقاهت کوتاه
۲- سر پایی بودن عمل و بدون نیاز به بستری شدن
۳- عدم نیاز به بخیه و برش جراحی
۴- عدم درد و خونریزی
۵- هزینه واژینوپلاستی یا تنگ کردن کانال واژن با لیزر در مقایسه با جراحی بسیار کمتر خواهد بود.
لیزر co2 با اثر بر بافت مخاطی واژن سبب ساخت کلاژن میگردد و با تحریک فیبروبلاست های بافت همبند ، سبب بازسازی بافت واژن می شود. در کل لیزر سبب افزایش استحکام و جوانسازی بافت دیواره واژن می گردد.

مشاوره با دکتر شیوا مدنی حسینی

سوال خود را برای دکتر شیوا مدنی حسینی جراح زیبایی زنان ، جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی ارسال کنید.

مشاوره با دکتر شیوا مدنی حسینی
3.8/5 - (46 امتیاز)