دکتر شیوا مدنی حسینی | جراح زیبایی زنان | جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی

درد و تورم بعد از لابیاپلاستی

درد و تورم بعد از لابیاپلاستی

درد و تورم بعد از لابیاپلاستی

همه افرادی که لابیاپلاستی انجام می دهند دچار درد و تورم ناحیه عمل می‌شود و این کاملا طبیعی است. تورم و التهاب که بعد از لابیاپلاستی ایجاد میشود و شدت آن می تواند کم یا زیاد باشد با رعایت صحیح نکات مراقبت های بعد از لابیاپلاستی می توان از شدت آن کاست.

 

درد و تورم در حین انجام عمل لابیاپلاستی

لابیاپلاستی عملی است که می‌تواند به طور سرپایی انجام شود و معمولاً با بی حس کننده های موضعی قابل انجام است به دلیل اینکه آستانه تحمل درد هر فرد مختلف و متفاوت است نیاز افراد به مقدار بی حس کننده ها نیز با هم متفاوت می باشد که پزشکان متخصص در این عمل در صورت نیاز میتوانند بی حس کننده بیشتری تزریق کنند همچنین قبل از شروع عمل میتوان از کرم های بی حس کننده در موضع عمل استفاده کرد که حتی احساس سوزش تزریق بی حسی را هم نداشته باشد.

 

درد و سوزش در روز عمل لابیاپلاستی

درد ، سوزش و تورم در همان روز اول ایجاد می شود که با مصرف مسکن ها می توان از میزان درد و سوزش کاست با استفاده از کمپرس سرد روی محل جراحی می‌تواند از میزان ورم کم کرد.

 

درد و تورم سه روز بعد از انجام لابیاپلاستی

معمولاً سه روز اول بعد جراحی لابیاپلاستی درد و سوزش با استفاده از مسکن ها کاهش می یابد ولی ورم همچنان وجود دارد.

 

درد و تورم یک تا دو هفته بعد از لابیاپلاستی

بعد از یک هفته معمولاً خارش بعد از لابیاپلاستی ایجاد می‌شود که نشانه جوش خوردن زخم است ولی اگر با بوی بد همراه باشد نشانه عفونت است که حتماً باید توسط پزشکتان ویزیت شوید تا با آنتی بیوتیک مناسب عفونت محل زخم را درمان کنید.

بعد از از یک تا دو هفته از لابیاپلاستی درد و سوزش و ورم کاهش خواهد یافت

سوالی که همیشه مطرح می شود این است که ورم لابیاپلاستی تا کی ادامه دارد باید گفت درد و سوزش سه تا هفت روز بعد از لابیاپلاستی کاملاً بهبود می یابد ولی تورم معمولاً ۶ هفته بعد از لابیاپلاستی کاهش می یابد.

 

چه مدت بعد از لابیاپلاستی میتوان رابطه جنسی برقرار کرد؟

معمولا 6 تا 8 هفته بعد از لابیاپلاستی که زخم کاملاً بهبود یافته و تورم کاملاً بهبود یافته می‌توان برقراری رابطه جنسی را از سر گرفت.

 

ویدیو درد لابیاپلاستی با لیزر و جراحی

مشاوره با دکتر شیوا مدنی حسینی

سوال خود را برای دکتر شیوا مدنی حسینی جراح زیبایی زنان ، جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی ارسال کنید.

مشاوره با دکتر شیوا مدنی حسینی
3.8/5 - (24 امتیاز)