جراحی کلیتوریس توسط دکتر شیوا مدنی حسینی

کلیتوریس در قسمت بالا لابیامینور قرار گرفته است. دارای بدنه  و دو بازو است و روی آن را چین های پوستی احاطه کرده. گاها این چین های پوستی زیاد و سبب بدشکی ناحیه تناسلی و همچنین سبب کاهش تحریک جنسی می گردد.

عمل هودوپلاستی برای هماهنگ کردن لابیاها و بخش فوقانی یعنی کلیتویس انجام می شود. در واقع گاهی لازم است همراه لابیاپلاستی ، هودوپلاستی نیز برای زیبایی بیشتر انجام شود.

جراحی کلیتوریس یا هودوپلاستی باعث می شود که حس جنسی افزایش یابد و با برداشت چین های اضافی روی کلیتویس و همچنین لیفت ناحیه کلیتیورس به دلیل نمایان شدن بیشتر کلیتیورس ، میل جنسی افزایش خواهد یافت و در کنار لابیاپلاستی گاها لازم است هودوپلاستی نیز انجام گردد تا هم سبب زیبایی بیشتر ناحیه تناسلی و هم سبب افزایش بیشتر میل جنسی گردد.

کلیتوریس کجاست

کیتورس در کجا واقع شده است؟

کلیتورس در قسمت فوقانی لابیامینور و بالای منفذ مجرای ادرار واقع شده و توسط چین های پوستی بنام کلاهک کلیتورال احاطه شده

کلیتورس توسط رباط هایی به مفصل غضروفی ، و مونس پوبیس لابیاها متصل است.

علت درد کلیتورس چیست؟

1) عفونت ها

• عفونت های قارچی (ترشحات و خارش)
  • عفونت های باکتریایی
  • عفونت های دستگاه ادراری
  • عفونت های مقاربی

این عفونت ها می توانند سبب درد ناحیه کلیتورس شود که با مراجعه به پزشک و دریافت درمان آنتی بیوتیکی مناسب می توانند سبب کاهش درد ناحیه کلیتورس شود.

2) چسبندگی کلیتورال و گیلن اسکروزهر دو این بیماری ها می توانند سبب خارش یا زخم در ناحیه ملیتورس شود و در نتیجه سبب درد ناحیه کلیتورس گردد.

3) بیماری هایی که برسیستم عصبی بدن تاثیر می گذارند همانند بیماری دیابت که اعصاب ناحیه تناسلی را تحت تاثیر قرار داده باشد نیز می تواند سبب درد کلیتورس شود.

4) زایمان ، گاهی در هنگام زایمان طبیعی پارگی کلیتورس رخ می دهد که باعث درد در ناحیه کلیتورس می گردد.

5) سرطان واژن : این نوع سرطان نادر است ولی می تواند سبب درد ناحیه کلیتورس گردد.

6) بزرگ شدن کلیتورس گاها سبب درد در ناحیه کلیتورس می شود که با هودوپلاستی می توان درد را کاهش داد.

درمان دردهای ناحیه کلیتورس

• درمان آنتی بیوتیکی در مواردی که علت درد ، عفونی باشد باعث کاهش درد ناحیه کلیتوری می گردد.
  • درمان دردهای زمینه ای مانند دیابت و کنترل قند خون در بیماران سبب کاهش آسیب عصبی ناحیه تناسلی و به طبع کاهش درد ناحیه کلیتورس گردد.
  • گاها با هودپلاستی ناحیه کلیتورس و کوچک کردن و برداشتن چین های اضافی ناحیه کلیتورس دردهای ناحیه کلیتورس کاهش می یابد.

سوالات شایع در مورد هودوپلاستی

هود کلاهکی است که کلیتورس را پوشانده ، هود چین های پوستی است که روی کلیتورس را پوشانده است.

گاهی بزرگ بودن چین های روی کلیتورس و اصطحکاک زیاد آن سبب درد و سوزش ، عفونت و کاهش حس جنسی می شود که در نتیجه هودوپلاستی و برداشتن چین های اضافی یا همان به اصطلاح جراحی کلتورس می تواند سبب کاهش درد ناحیه کلیتورس شد. همچنین در مواردی به دلیل زیبایی و هماهنگی با لابیاها ، همراه با لابیاپلاستی انجام می گردد.

خیر ، زمانی که بیمار چین های پوستی بالای کلیتورس اش بزرگ باشد و کاملا کلیتورس را پوشانده باشد، می تواند حتی میل جنسی فرد کاهش یافته باشد که با برداشت چین های کلیتورس یا همان هودوپلاستی ( یا به اصطلاح جراحی کلیتورس) می تواند سبب افزایش میل جنسی فرد شد.

بله، لابیا ها دو بافت پوشانده اطراف دهانه واژن هستند و کلیتورس نقطه ای بالای ناحیه تناسلی است.

3/5 - (2 امتیاز)